Nabízíme koncept pracovní schopnosti a opatření Age management

Poslední dobou hýbe firemním světem otázka, jak ve firmě efektivně spolupracovat napříč generacemi. Tímto tématem se v poslední době intenzivně zabýváme a jsme rádi, že jsme regionálním zástupcem AGE MANAGEMENTu z.s. za podpory AIVD ČR, z. s. pracovní skupiny pro vzdělávání starších dospělých pro Olomoucký , ZlínskýMoravskoslezský kraj (autorizovaný partner). Tento článek je první ze série článků na téma Age Management. Pokud jste v této problematice zběhlí tak můžete pokračovat na následující článek.

Co je to Age management?

  • AGE MANAGEMENT je nástroj, který umožňuje podpořit a řídit věkovou rozmanitost na pracovišti.
  • Představuje řízení pracovní schopnosti zaměstnanců a úspěchu firmy. Jde o každodenní řízení organizace práce s ohledem na průběhu života a bere v úvahu potřeby pracovníků měnící se s věkem – od absolventů, přes střední generaci až po nejstarší pracovníky ve firmě (3 z celkem 5 generací, která je v pracovním procesu).
  • Opatření na podporu zvládání pracovní schopnosti zaměstnanců se stává důležitou součástí práce manažerů na všech úrovních vzhledem k prodlužující se délce pracovního života.

Jakými tématy se Age management zabývá, na jaké otázky dává odpověď

  • Umíte řídit personální procesy s ohledem na věk zaměstnanců?
  • Znáte specifika různých generací na pracovišti?
  • Chcete eliminovat fluktuaci svých zaměstnanců a předčasné odchody do důchodu?
  • Umíte pracovat se změnami ve struktuře znalostí, schopností a zkušeností svých zaměstnanců?
  • Chcete podpořit duševní pohodu zaměstnanců a tím zvýšit jejich výkonnost bez ohledu na jejich věk?
  • Chcete si udržet produktivitu a zisk?
  • Umíte rychle reagovat na měnící se trh práce a rozvoj technologií?

Přínosy AGE MANAGEMENTU pro zaměstnavatele

  • Posílení konkurenceschopnosti (zaměření na budoucnost)
  • Snížení výdajů na zaměstnance (snížení fluktuace, nemocnosti, …)
  • Rozvoj kvalitní pracovní síly (nalákání a udržení zkušených zaměstnanců)
  • Posílení image společnosti jako společensky zodpovědného zaměstnavatele
  • Zlepšení vztahů se zaměstnanci (rozvoj firemní kultury, stabilita lidí)
  • Nárůst obratu a zisku (zvýšení spokojenosti zaměstnanců, nárůst loajality, …)
  • Jak Vám můžeme v této oblasti pomoci?

Výsledkem je šance pro společnost ve využití potenciálu pracovníků všech věkových skupin. Zároveň znamená AGE MANAGEMENT zlepšení pracovních podmínek i kvality života (nejen) starších pracovníků.

Poradenství a konzultace při zavádění AGE MANAGEMENTU do firemní praxe

  • AGE MANAGEMENT audit – Jak je na tom vaše firma?
  • Nastavení systému zavádění AGE MANAGEMENTU – vize, koncept, komunikační strategie
  • AGE MANAGEMENT jako součást aktivit CSR (Corporate Social Responsibility) v oblasti sociální odpovědnosti zaměstnavatele

Koncept pracovní schopnosti

  • Možnosti podpory jednotlivých faktorů pracovní schopnosti
    • zdraví a funkční kapacita
    • kompetence, hodnoty, postoje a motivace
    • prostor pracoviště
  • Běh života na pracovišti a manažerská opatření
  • Generace na pracovišti, jejich silné a slabé stránky
  • Způsob komunikace

Nabízíme vzdělávací aktivity s různým zaměřením

  • Age management ve firemní praxi
    • Workshop určený manažerům organizací a firem v rozsahu 4 hodiny
  • Personální nástroje Age managementu
    • Workshop pro personalisty a pracovníky HR oddělení v rozsahu 6 hodin
  • Plán přípravy na odchod do penze
    • Workshop pro zaměstnance starší 50 let v rozsahu 6 hodin

Můžete získat osvědčení pro zaměstnavatele „Age management friendly“ díky komplexní podpoře Age managementu a realizace.

Pokračování informací ohledně Age Managmenetu, resp. jeho zafinancování je článek Výzva 79 – „Age management – chytrá změna v řízení, příležitost k růstu“ do firem byla vyhlášena.

, ,
Předchozí příspěvek
Naše vystoupení v Olomouci na téma Digitální gramotnost
Následující příspěvek
Výzva 79 – „Age management – chytrá změna v řízení, příležitost k růstu“ do firem byla vyhlášena.

Související články

Menu