Akreditované kurzy pro MŠ – Šablony
Akreditované kurzy ICT
Vzdělávacím cílem programů v oblasti ICT je seznámit pedagogické pracovníkys obsahem digitální gramotnosti a naučit je využívat běžné možnosti výpočetní techniky v jejich práci a při přípravě výukových materiálů pro účastníky vzdělávání. Znalosti a dovednosti práce s výpočetní technikou umožní pedagogům ve všech typech škol a školských zařízení lépe a efektivněji používat výpočetní techniku jako nástroje pro přípravu na výuku i pro vlastní výuku v hodinách bez ohledu na specializaci a aprobaci.
Pro konkrétní školu rádi připravíme školení na míru dle Vašich požadavků (obsah, čas, místo konání).
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsahová náplň kurzů a hlouba učiva se odvíjí od konkrétní akreditace. Jedná se např. o kurzy:
ICT: Digitální gramotnost ve vzdělávání v rozsahu 8 a 16 hodin
ICT: MS Excel v práci učitele – běžné úpravy v rozsahu 8, 16 a 24 hodin
ICT: MS Excel v práci učitele – pokročilé úpravy v rozsahu 8, 16 a 24 hodin
ICT: MS Word v práci učitele – běžné úpravy v rozsahu 8, 16 a 24 hodin
ICT: MS Word v práci učitele – pokročilé úpravy v rozsahu 8, 16 a 24 hodin
ICT: MS PowerPoint v práci učitele – běžné úpravy v rozsahu 8, 16 a 24 hodin
ICT: MS PowerPoint v práci učitele – pokročilé úpravy v rozsahu 8, 16 a 24 hodin
ICT: Využívání informačních a komunikačních technologií ve vzdělávání v rozsahu 8, 16 a 24 hodin
ICT: Základy informatického myšlení a programování pro pedagogické pracovníky v rozsahu 8, 16 a 24 hodin
Celou nabídku ICT kurzů najdete v záložce Kurzy a školení / Další vzdělávání pedagogických pracovníků / Akreditované kurzy ICT - Šablony
Vstupní požadavky
Kurz je určen pedagogickým pracovníkům na MŠ, ZŠ, SŠ, VOŠ, gymnázií, pedagogickým pracovníkům SVČ, školních družin a školních klubů včetně vedoucích pracovníků.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Osobnostně sociální rozvoj pedagogických pracovníků MŠ - 16 a 40 hodin
Programy jsou zaměřeny na rozvoj sebepoznání, sociálních dovedností, prohloubení komunikativních a kooperativních dovedností, zvládání zátěžových situací a jejich prevence. Vzdělávací programy obsahují jak teoretickou, tak i praktickou část - sebezkušenostní aktivitu a její reflexi.
Kurzy dle akreditace:
- Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ zaměřený na komunikační dovednosti a spolupráci (16 hodin)
- Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ zaměřený na konflikty a obtížné situace (16 hodin)
- Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ zaměřený na rozvoj kompetencí (16 hodin)
- Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ zaměřený na sebepoznání a sebereflexi (16 hodin)
- Osobnostně sociální rozvoj předškolních pedagogů MŠ (40 hodin)
Termíny školení
Od - Do | Místo výuky | Hodiny | Cena vč. DPH | |
---|---|---|---|---|
Od - Do | Místo výuky | Hodiny | Cena vč. DPH | |
15.04. - 16.04. 2019 | Olomouc | 16 hod | 3890,-Kč | sendPŘIHLÁSIT SE |
Obsahová náplň
Obsahová náplň kurzů se odvíjí od konkrétní hodinové dotace a akreditace. Mezi vyučovaná témata patří:
BLOK 1: KOMUNIKAČNÍ DOVEDNOSTI (8 hodin)
Obsah školení:
- Základy efektivní komunikace
- Komunikační axiomy
- Komunikační proces
- Obsahová x vztahová rovina
- Aktivní naslouchání
- Nejčastější chyby při naslouchání
- Efektivní komunikace
- Verbální x neverbální komunikace
BLOK 2: KOMUNIKAČNÍ TYPOLOGIE – JAK SE DOMLUVIT S URČITÝMI TYPY LIDÍ (8 hodin)
Obsah školení:
- Chyby v sociální percepci
- Vnější a vnitřní kontext
- Typologie osobnosti - Eysenckův test temperamentu
- Rozdíly v chování lidí
- Jak komunikovat s lidmi a přesvědčit je
- Nástroje osobního rozvoje a motivace
BLOK 3: TIME MANAGEMENT (8 hodin)
Obsah školení:
- Co je to Time management
- K čemu je dobrý Time management
- Nejčastější zlozvyky
- Nejčastější předsudky
- Přístupy k Time managemetu – 4 generace řízení času
- Identifikace časových ztrát
- Emoční a organizační nedostatky
- Metoda stanovení cílů SMART
- Eisenhowerova matice
- Řízení podle priorit – filtr důležitosti
- Metody hospodaření s časem
BLOK 4 a 5: UPLATŇOVÁNÍ V PRAXI
Vstupní požadavky
Kurz je určen učitelům v MŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Polytechnické vzdělávání v MŠ
Polytechnické vzdělávání v MŠ. Kurz je určen učitelům v MŠ. Kurz o časové dotaci 8 hodin.
Cílem je zvýšení odbornosti (osobnostně-profesní stránky) učitelů MŠ v polytechnické oblasti. Účastníci budou na adekvátní úrovni vzděláni v základní problematice z polytechnické oblasti, se kterou se nejpravděpodobněji mohou setkat v MŠ. Seznámí se s moderními trendy v polytechnickém vzdělávání a s náměty práce v MŠ. Budou prezentovány postupy, které podporují kreativitu dětí v předškolním věku. Cílem kurzu je představení metod rozvíjejících polytechnické vzdělávání v MŠ. A s těmito činnostmi / náměty budou učitelky v MŠ seznámeny v rámci tohoto kurzu.
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Polytechnické vzdělávání v MŠ:
- hra v předškolním vzdělávání - možností využití hry v polytechnickém vzdělávání
- projektování v polytechnickém vzdělávání v MŠ
- možnosti využití vybraných konstrukčních stavebnic při tvořivé činnosti dětí v mateřské škole - manipulace se stavebnicemi
- náměty na kreativní práce s papírem a textilem
- náměty na práce s přírodním materiálem
- náměty na práce s odpadovými materiály
- náměty na netradiční aktivity v MŠ
- jednoduché experimenty v MŠ
Vstupní požadavky
Kurz je určen učitelům v MŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Práce s dětmi méně než tříletými v mateřských školách
Cílem je podpořit pedagogy mateřských škol, a to prostřednictvím absolvování vzdělávacího programu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků DVPP. Absolvent získá znalosti a dovednosti v oblasti práce s dětmi méně než tříletými. Cílem je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí průběžného vzdělávání.
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Studium se realizuje jako průběžné vzdělávání podle § 10 vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů, a vede k prohloubení stávající kvalifikace pedagogických pracovníků v předškolních zařízeních.
1. Úvod do problematiky – historie, vývoj, právní předpisy související s danou problematikou [zákon č. 561/2004 Sb., předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v platném znění, vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, v platném znění, zákon č. 258/2000 Sb., zákon o ochraně veřejného zdraví, v platném znění, vyhláška č. 84/2001 Sb., o hygienických požadavcích na hračky a výrobky pro děti ve věku do 3 let, vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých], zahraniční zkušenosti (2 hodiny)
2. Fyzický a psychický vývoj dítěte – specifika raného věku, vývojové zákonitosti, potřeby dětí, srovnání s potřebami starších dětí v mateřské škole, socializace, vytváření návyků (4 hodiny)
3. Podmínky vzdělávání – personál, vybavení, režim dne, počet dětí, hygienické požadavky, stravování, organizace, samostatná třída × integrace (4 hodiny)
4. Spolupráce s rodiči – navázání kontaktu a spolupráce, pravidla, adaptační proces, vývoj rodiny, výchovné styly, potřeby rodičů, způsoby komunikace a předávání informací, společné akce (2 hodiny)
5. Metody a formy vzdělávání – specifika v návaznosti na psychomotorický vývoj, sladění činností ve věkově heterogenní skupině, výběr pomůcek a materiálů, doporučená literatura, příklady z praxe (6 hodin)
6. Praktická část – formou interaktivního setkání, workshopů nebo praxe ve vybraných mateřských školách (seznam vybraných MŠ bude přílohou žádosti o akreditaci). Společné sdílení zkušeností a praxe. (2 hodiny)
Vstupní požadavky
Kurz je určen učitelům MŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Rozvoj čtenářské gramotnosti pro učitele MŠ (v rozsahu 8 a 16 hodin)
Děti v mateřské škole (většinou) ještě neumějí číst. Je možné se však zaměřit na rozvíjení čtenářských dovedností. Už děti v tomto věku dokážou například předvídat z obrázku a názvu knihy, o čem příběh bude, jestli bude veselý, nebo smutný, či kde se bude příběh odehrávat. Jedná se o dovednost, kterou v budoucnu využijí nesčetněkrát. Další dovedností, kterou můžeme při předčítání rozvíjet, je vizualizace. Děti mohou doplňovat, co asi hrdina vidí, co slyší, co cítí, když je třeba v lese nebo na tržišti. Děti mohou také zakreslit, co učitel čte, co vidí před očima. Z dalších dovedností jsou to například shrnování, kladení otázek a propojování textu s vlastní zkušeností. Pokud se děti brzy nedozvědí, že v knihách se zračí náš svět, naše radosti a naše smutky, nebudou mít žádný důvod se ke knihám vracet. Když dáváme dětem v MŠ dostatek příležitostí k rozvíjení čtenářských dovedností, připravíme je na to, že čtení už pro ně bude jen otázka techniky. Cílem kurzu vysvětlit a objasnit učitelům MŠ základy čtenářské gramotnosti, které mohou využít v MŠ a dětem tak vštěpit základy čtenářské gramotnosti.
Kurzy dle akreditace:
- Rozvoj čtenářské gramotnosti pro učitele MŠ (8 hodin)
- Rozvoj čtenářské gramotnosti pro učitele MŠ (16 hodin)
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsahová náplň kurzů se odvíjí od konkrétní hodinové dotace a akreditace. Mezi vyučovaná témata patří:
- Rozvíjet schopnost přemýšlet, rozvíjet řeč a schopnost komunikovat, podporovat dětskou představivost.
- Formovat čtecí návyky.
- Učit děti morálním hodnotám, napomáhat při vzdělávání.
- Rozšiřovat znalosti, zlepšovat soustředění.
- Podporovat prosociální vztahy, prohlubovat kamarádství, přátelství, vzájemnou pomoc.
- Projevovat zájem o knížky.
- Soustředěně poslouchat četbu.
- Sledovat a vyprávět čtenou pohádku, příběh.
- Porozumět slyšenému (zachytit hlavní myšlenku, příběhu, sledovat děj a zopakovat jej ve správných větách).
- Chápat slovní vtip a humor.
- Odmítnout text, který je dítěti nepříjemný.
- Dodržovat dohodnutá pravidla při předčítání ve skupině dětí.
- Prostřednictvím čtení získat morální poučení, upevňovat kamarádské vztahy.
Vstupní požadavky
Kurz je určen učitelům v MŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Rozvoj finanční gramotnosti v MŠ (v rozsahu 8 a 16 hodin)
Děti v mateřské škole získávají základy společenského života a valnou většinu věcí přijímají od svého okolí. Umění řešit problémy či tvořivě řešit nejrůznější situace se rozvíjí již v raném věku, již v dětství se rozhoduje, jak budu v životě úspěšný. A ačkoliv dětem ve školce těžko vysvětlíme rozpočet či finanční plány, můžeme jim vštěpit základy společenské zodpovědnosti, naučit je být přátelskými, podělit se s ostatními, naučit je rozhodovat o sobě a o tom, co je pro ně v životě důležité a jak umět naplno využít dostupných zdrojů a svých možností. Cílem kurzu vysvětlit a objasnit učitelům MŠ základy finanční gramotnosti, které mohou využít v MŠ a vštěpit jim základy finanční gramotnosti.
Kurzy dle akreditace:
- Rozvoj finanční gramotnosti pro učitele MŠ (8 hodin)
- Rozvoj finanční gramotnosti pro učitele MŠ (16 hodin)
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Kurz bude zaměřen na inspiraci učitelů MŠ, tak aby se naučili předávat nenásilnou formou základní znalosti z oblasti finanční gramotnosti dětem z MŠ (vyprávění s obrázky, rozhovoru, besedy apod.), aby děti poznávaly význam peněz, jak se k nim přichází, jak vypadaly dříve a nyní, jak je důležité s nimi správně hospodařit.
Peníze – k čemu jsou? Z čeho jsou peníze? Kde se berou peníze?
Co to znamená šetřit? Co musíte udělat když chcete, aby vám rodiče koupili hračku? Co musí udělat rodiče, aby vám koupili hračku?
Hra: na obchod, na banku, malování bankovek. Základy společenské zodpovědnosti. Jak být přátelským, jak a proč se podělit.
Kapesné a děti. Náměty na pomůcky, aneb jak si je vytvořit v prostředí MŠ. Didaktické hry rozvíjející finanční gramotnost u dětí v MŠ.
Vstupní požadavky
Kurz je určen učitelům v MŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele MŠ (v rozsahu 8 a 16 hodin)
Cílem kurzu je představení metod rozvíjejících matematickou gramotnost v MŠ. Rozvíjení předmatematických představ v rámci předškolního vzdělávání spočívá zejména ve vytváření rozmanité vzdělávací nabídky a poskytnutí dostatku příležitostí k rozvíjení mnoha schopností a dovedností a k získávání potřebných vědomostí, které jsou posléze předpokladem ke zvládání učiva matematiky, a tím i vytváření kladného vztahu k matematice. Pravděpodobnost úspěchu se zvyšuje s dobrým pochopením a upevněním základních pojmů, osvojením jednodušších dovedností jako podkladu pro řešení úkolů obtížnějších. Předmatematické představy prolínají téměř všemi aktivitami, váží se jak na běžný život dítěte, tak na ostatní činnosti, např. jazykové, tělesné, estetické apod. Děti v mateřské škole jsou připravovány na školní matematiku cíleně prostřednictvím hry i každodenních činností. A s těmito činnostmi budou učitelky v MŠ seznámeny v rámci tohoto kurzu.
Kurzy dle akreditace:
- Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele MŠ (8 hodin)
- Rozvoj matematické gramotnosti pro učitele MŠ (16 hodin)
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Obsahová náplň kurzů se odvíjí od konkrétní hodinové dotace a akreditace. Mezi vyučovaná témata patří:
- Vytvářet představy (o tvarech, polohách, počtu...).
- Vyjadřovat své představy pohybem, graficky, slovem, případně smíšenou formou.
- U dějů vnímat jejich souvislost i následnost, prostor, ve kterém se děje odehrávají včetně prostorových vztahů mezi objekty a jejich změnami.
- Rozlišovat mezi důležitým a nepodstatným, rozlišovat mezi možným a jistým, vyhodnocovat, co je pravda/nepravda (správně/nesprávně), chápat negaci individuálních jednoduchých výroků.
- Chápat číslo (přirozené) ve všech jeho rolích (např. počet, jméno), chápat alespoň omezeně kontexty, v nichž se číslo může vyskytovat.
- Zaregistrovat vyjádření kvantity (určité i neurčité) v proudu řeči v různých jazykových podobách, umět porovnat množství i počet objektů vhodnými způsoby.
- Rozumět otázkám a umět odlišovat různé otázky.
- Odpovídat na vybrané otázky se snahou o co nejúplnější informaci.
- Respektovat v různých aktivitách zadané podmínky, pokyny (návod, instrukci) včetně pochopení role sloves se záporkou a kvantifikátorů.
- Vnímat dva objekty současně a rozumět vybraným vztahům mezi nimi, chápat vztah celku a jeho částí, objevovat strukturu celku a funkce částí.
Vstupní požadavky
Kurz je určen učitelům v MŠ.
Způsob ukončení
Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ (24 hodin)
Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ (24 hodin). Kurz je určen učitelům v MŠ. Počet účastníků je max. 25.
Cílem je podpořit pedagogy mateřských škol, a to prostřednictvím absolvování vzdělávacího programu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků DVPP zaměřeného na osobnostně sociální rozvoj dvouletých dětí v MŠ. Cílem je podpořit profesní růst pedagogických pracovníků pomocí dlouhodobého vzdělávání a průběžného sebevzdělávání.
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
Specifika práce pedagoga s dvouletými dětmi v MŠ: specifika výchovy dvouletých dětí, dvouleté děti, mateřská škola, předškolní vzdělávání, rané dětství, dvouleté dítě, rodiče, rodina, podmínky vzdělávání, režim dne, adaptace, stimulace, rozvoj poznávacích procesů, komunikace, experimentace, hra.
- Metodika výchovné práce v jeslích a mateřských školách. 1,5 hodiny
- Provázanost předškolního kurikula do vzdělávání dvouletých dětí v mateřských školách. 1,5 hodiny
- Vytvoření podmínek pro adaptaci dítěte. 1,5 hodiny
- Stimulace motorických dovedností. Podpora rozvoje poznávacích procesů. 2,5 hodiny
- Správný mluvní vzor, podpora sémantické složky řeči, rozvoj komunikace. 1,5 hodiny
- Učení nápodobou, prostor pro volnou hru i pro experimentaci 1,5 hodiny
- Osamostatňování, vědomí vlastní osobnosti 1,5 hodiny
- Podmínky vzdělávání dvouletých dětí v mateřských školách. Každé dvouleté dítě je jiné. 1,5 hodiny
- Vývojové aspekty - specifika vývoje dítěte (fyzického, psychického, sociálního, emočního). 2,5 hodiny
- Vzdělávací metody a formy. 1,5 hodiny
- Specifika spolupráce s rodiči. 1,5 hodiny
- Bezpečnost dětí. 1,5 hodiny
- Příklady dobré praxe. 1,5 hodiny
- Rozdíly mezi prací s dětí do 2 let a výše. 2,5 hodiny
Vstupní požadavky
- Kurz je určen učitelům v MŠ.
Způsob ukončení
- Podmínkou pro získání osvědčení je přítomnost na kurzu.
Výstupní doklad
- Po úspěšném zakončení kurzu získají absolventi osvědčení o absolvování kurzu v souladu se zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů.
Máte dotaz ke kurzům skupiny Kurzy pro MŠ - Šablony? Napište nám!
