Na této stránce najdete kurzy, které jsou zařazeny do skupiny Efektivní digitální kancelář. Ihned pod tímto textem je přehled všech termínů z této skupiny a pod termíny najdete popis jednotlivých kurzů.
Termíny kurzů
Omlouváme se, ale nyní nemáme zde žádné termíny. Zkuste to později.Obsah kurzů
Efektivní digitální kancelář
Ten, kdo dennodenně pracuje s hromadou textových dokumentů, tabulek a grafů, ví, kolik času mu to zabere. Proč si tedy tuto práci neusnadnit a neurychlit? Stačí, když budete efektivně ovládat programy, které Vám mohou práci usnadnit a zrychlit – a Vaše dokumenty dosáhnou profesionální kvality.
Školení je určeno pro manažery, vedoucí pracovníky, obchodníky, administrativní pracovníky, kteří potřebují zvládnout tvorbu a úpravu textových dokumentů, tabulek a grafů tak, aby jejich práce byla rychlá, efektivní a působila profesionálně.
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
- Práce s textovými dokumenty.
- Zlepšení efektivity práce s textovými dokumenty
- Úprava a formátování textu, práce s odstavci, styly.
- Práce s tabulkami – tvorba, formátování.
- Práce s objekty – vkládání obrázků, symbolů, grafů, diagramů, …
- Hromadná korespondence – příprava adres, příprava hromadného dokumentu, sloučení adres a dokumentu a jejich export nebo tisk.
- Tiskové výstupy – změna orientace, okrajů, úprava záhlaví a zápatí stránek, číslování, …
- Revize dokumentu – kontrola pravopisu, kontrola opakujících se slov, …
- Práce s tabulkami, práce s buňkami, sloupci, řádky; práce s jedním i více listy, přepínání mezi tabulkami.
- Nastavení formátu buňky – text, číslo, měna, datum, procenta, …
- Vkládání vzorců a funkcí do tabulky, tvorba a úprava vlastních vzorců.
- Úprava tabulky – ručně a pomocí automatického formátování.
- Práce s filtry, řazením, vyhledání údaje v listu, …
- Tvorba, úprava a formátování grafu.
- Předtisková příprava – nastavení orientace stránky, přizpůsobení na stránku, vložení a úprava záhlaví a zápatí tikových výstupů
- Zřízení a obsluha datové schránky – nastavení hesla, nastavení zasílání upozornění e-mailem, příjem datové schránky, podmínky pro odeslání datové zprávy, odeslání datové zprávy státní zprávě a soukromým subjektům.
- Náležitosti žádosti o zřízení elektronického podpisu a aktivní používání elektronického podpisu – přidání elektronického podpisu k dokumentu.
Vstupní požadavky
- Pro pokročilé uživatele.
Způsob ukončení
- Školení je ukončeno závěrečnou praktickou zkouškou.
Výstupní doklad
- Každý účastník obdrží Certifikát.
Získané dovednosti
- Naučit se vytvořit a upravit textové dokumenty tak, aby odpovídaly profesnímu zaměření a požadavkům – např. obchodní dopisy, objednávky, smlouvy, zápisy z porad, vícestránková firemní materiály apod.
- Umět použít různé způsoby formátování textu včetně používání a úprav stylů. Nastavit a upravit záhlaví dokumentu, doplnit do něj např. název firmy, název produktu, přidat logo atd.; upravit zápatí stránky – doplnit číslování stránek, číslo verze dokumentu, …
- Ověřit správnost pravopisu.
- Vkládat a upravovat tabulky v textovém dokumentu včetně jejich formátování.
- Vkládat a upravovat v dokumentu obrázky, kliparty, grafy, diagramy.
- Využít hromadnou korespondenci např. pro hromadné rozeslání pozvánek na firemní akci, s nabídkou pro zákazníky apod.
- Uložit textový dokument do různých formátů – např. PDF, XML, RTF, …
- Nastavit parametry pro tiskový výstup.
- Vytvořit a upravit tabulku v tabulkovém kalkulátoru. Použít nejčastěji používané vzorce a funkce.
- Formátovat tabulku včetně nastavení typu vložených dat (text, číslo, datum, čas, …).
- Vytvořit a upravit graf z hodnot v tabulce.
- Připravit tiskové výstupy – nastavit záhlaví a zápatí tiskových sestav, přizpůsobení a orientace obsahu listu.
- Zřídit a obsluhovat datovou schránku.
- Zpracovat a podat žádost o zřízení elektronického podpisu a aktivní používání elektronického podpisu.
Efektivní elektronické prezentace pro střední management
Potřebujete prezentovat své plány a výsledky práce na poradách vedení a na Vašich operativních poradách s kolegy a podřízenými? Znáte známé motto „Co slyším, to zapomenu. Co vidím, to si pamatuju.“ Víte, že u informace, kterou účastníci současně slyší a vidí, je 45% úspěšnost zapamatování? Chcete, aby vaše prezentace byla profesionální a poutavá po všech stránkách? Víte, jaké prvky je vhodné použít pro prezentaci Vašich výstupů tak, aby byly pro ostatní jasné, přehledné a snadno srozumitelné? Naučte se vytvářet efektivní elektronické prezentace, pomocí kterých sdělíte to, co chcete a v podobě, která bude pro všechny srozumitelná a přehledná.
Školení je určeno pro střední management, mistry, kteří potřebují prezentovat výsledky své práce a další plány činností na poradách apod. setkáních a akcích.
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
- Práce s prezentacemi pomocí připravených šablon a předlohy snímků, nastavení vzhledu prezentace, poměru stran snímku, nastavení písma, barevné škály, grafických prvků – přidání do šablony prezentace logo firmy, slogan, …
- Doplnit informace do zápatí snímků (název prezentace, datum, název firmy, …).
- Používat správné rozložení snímků pro docílení profesionálního vzhledu prezentace a pro efektivní práci s jednotlivými snímky.
- Změnit pořadí snímků, vzhled celé prezentace pomocí motivů. Změnit vzhled jednotlivých snímků.
- Vytvořit a upravit tabulku na snímku – využít připravené automatické formátování tabulky, upravit ručně vzhled tabulky.
- Vložit do snímku libovolný objekt a upravit jej – obrázek, klipart, symboly, video, …
- Vytvořit a upravit ve snímku prezentace libovolný typ grafu.
- Vytvořit a upravit ve snímku prezentace libovolný typ diagramu – např. organizační diagram, proces, cyklus, posloupnost, …
- Nastavit přechody snímků. Přidat a upravit animaci prvků na snímku – nadpis, text, graf, tabulka, diagram, …
- Nastavit prezentaci pro tisk jako přípravu pro poradu – nastavit a upravit záhlaví a zápatí tiskových sestav, nastavit kolik snímků a v jakém uspořádání se budou tisknout, …
- Nastavit prezentaci pro ruční i automatické předvedení. Přizpůsobit velikost snímků konkrétnímu místu prezentace.
- Uložit prezentaci do různých formátů
Vstupní požadavky
- Pro začátečníky a mírně pokročilé uživatele.
Způsob ukončení
- Varianta A)
Školení je ukončeno závěrečnou praktickou zkouškou a účastník obdrží Certifikát.
- Varianta B)
Školení je ukončeno mezinárodně uznávaným testem, takže účastníci obdrží mezinárodně uznávaný doklad Certifikát ECDL Profile.
Získané dovednosti
- Naučit se vytvořit různé vzhledy a typy prezentací podle jejich účelu a publiku (kolegové, nadřízením podřízení, …).
- Vybrat a nastavit správné rozlišení prezentace podle aktuálních technických a prostorových podmínek (počítač, projektor, velikost místnosti, atd.).
- Pracovat s textem – vytvořit nový text, kopírovat text z různých zdrojů, upravit text, nastavit animaci textu, …
- Pracovat s obrázky – znát rozdíly mezi kliparty, vektorovými a rastrovými obrázky, symboly; vkládat obrázkové soubory z různých zdrojů (z vlastního počítače, z internetu, …) upravovat je, nastavit animaci, …
- Vytvořit, upravit a formátovat tabulky na snímcích prezentace.
- Vytvořit, upravit a formátovat grafy v prezentaci.
- Přidat a upravit přechod mezi snímky prezentace, animace částí snímků – nadpisy, texty, obrázky, grafy, tabulky, videa, …
- Nastavit různé režimy předvedení – ruční předvedení prezentace, automatické nastavení ve smyčce, …
Lektoři školení
Ing. Lenka Podmolíková
VUT v Brně FE - Technická kybernetika, UP Olomouc - Pedagogika
Certifikáty:
Kvalifikovaný lektor pro Českou a Slovenskou republiku
ECDL (7 modulů)
Manažer projektu (profesní zkouška NSK)
Obchodní zástupce (profesní zkouška NSK)
Řízení lidských zdrojů
Manažerské dovednosti
Marketing CIMA A
IT security pro podnikové řízení
Dnes již každý z nás běžně pracuje v práci s internetem. Znáte však zásady bezpečného využívání počítačů? Víte, na co si dát na Internetu pozor? Víte, jak se bezpečně pohybovat a komunikovat na Internetu? Víte, jak zabezpečit počítač, datová média nebo datovou síť před účinky škodlivých programů? Umíte zálohovat svoje data na počítači? Pokud je většina vašich odpovědí na předchozí otázky záporná, pak je tu školení přímo pro Vás!
Školení je určeno pro všechny pracovníky ve firmě, kteří pracují s počítačem, pohybují se na Internetu, pracují s firemními daty – manažeři, vedoucí pracovníci, obchodníci, administrativní pracovníky, …
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
- Princip bezpečnosti při práci s počítačem. Jak mohou být data v počítači ohrožena a jak je ochránit.
- Ukládání dat na externí úložiště (server, externí disk, USB flash disk, …). Rizika ukládání dat na internetová úložiště (Google Drive – freeware, Microsoft SkyDrive – freeware, Dropbox – freeware, uloz.to, uschovna.cz, …)
- Jak dodržovat zásady a pravidla bezpečnosti při používání informačních a komunikačních technologií.
- Zabezpečení pracovních a firemních souborů, složek a disků pomocí hesel, šifrování. Používání digitálního certifikátu.
- Ochrana počítače před škodlivými programy – malware, trojský kůň, rootkit, back door, … Používání antivirového programu.
- Jak bezpečně pracovat ve webovém prohlížeči (zjištění digitálního certifikátu webu apod.).
- Jak pracovat v počítačové síti tak, aby byla data ve firemním počítači vždy ochráněna. Používání firewallu na firemním počítači.
- Jak bezpečně pracovat v bezdrátové síti.
- Jak správně pracovat s elektronickou poštou – šifrování zpráv, používání digitálního podpisu elektronické pošty, rozeznat falešné zprávy nebo odkazy (phishing), …
- Bezpečné zálohování a likvidace dat.
Způsob ukončení
Školení je ukončeno mezinárodně uznávaným testem.
Výstupní doklad
Úspěšní účastníci obdrží mezinárodně uznávaný doklad Certifikát ECDL Profile.
Získané dovednosti
- Pochopit důležitost bezpečnosti při používání informačních a komunikačních technologií.
- Používat pro zabezpečení dat přístupová hesla a šifrovat soubory a daty nebo dokumenty tak, aby se k nim nedostali neoprávněné osoby.
- Umět se bezpečně pohybovat na Internetu.
- Umět ochránit počítač nebo mobilní zařízení před neoprávněným přístupem.
- Předcházet bezpečnostním problémům při komunikaci po Internetu při používání e-mailu, sociálních sítích a mobilních zařízeních.
Řízení firemních dokumentů v cloudu
Dnes již každý z nás běžně pracuje v zaměstnání s internetem. Umíte však využívat všech jeho výhod? Víte, že můžete na internetu vytvářet nejrůznější dokumenty, sdílet je a společně upravovat se svými kolegy? Znáte výhody sdílených kalendářů a víte, kolik času Vám mohou ušetřit? Umíte komunikovat prostřednictvím sociálních sítí, blogů? Víte, jak připravit webové konference? Pokud se chcete toto všechno naučit, pak je tu školení přímo pro Vás.
Školení je určeno pro všechny pracovníky ve firmě, kteří pracují s počítačem, potřebují pracovat se svými kolegy z různých oddělení a pracovišť na společných dokumentech, potřebují plánovat společné aktivity pomocí sdílených kalendářů, potřebují využívat ke své práci sociální média a webové konference – manažeři, vedoucí pracovníci, obchodníci, administrativní pracovníci, …
Termíny školení
Aktuálně není vypsaný žádný termín, v případě zájmu můžete kurz poptat na emailu info@poc-sluzba.cz.Obsahová náplň
- Principy spolupráce a sílení dat na internetu – jaké služby a nástroje je možné používat (Cloud, Dropbox, mobilní technologie, webové aplikace, sociální sítě, webové konference, …).
- Rizika spojená s používáním nástrojů pro webovou spolupráci – neautorizované přístupy ke sdíleným souborům, hrozby škodlivých programů, …
- Nastavení webových aplikací pro sdílení dokumentů včetně instalace podpůrných aplikací a vestavných modulů (plug-ins).
- Používání pomocného technického vybavení pro spolupráci na internetu – webové kamery, mikrofony, reproduktory,
- Užívání webových úložišť včetně zabezpečení přístupu pro zamezení zneužití nebo krádeže dat.
- Používání webových aplikací pro vytvoření, úpravu a správu sdílených textových dokumentů, tabulek a grafů, elektronických prezentací, atd.
- Využívání sdílených webových kalendářů pro plánování pracovních schůzek a porad, nastavení parametrů sdíleného kalendáře pro zobrazení a úpravu ostatním uživatelům, naplánovat např. společnou poradu, vytvořit a odeslat pozvánku např. na pracovní schůzku, atd.
- Využívání sociálních médií pro spolupráci na internetu – sociální sítě (Facebook, Google+, Linkedin, Twitter, …), diskusní fóra, skupiny, blogy, …
- Používání mobilních zařízení pro komunikaci prostřednictvím Bluetooth, bezdrátových místních sítí (WLAN), připojení mocí 3G a 4G včetně dodržení zásad bezpečnosti, zálohování dat, zapínání a vypínání bezdrátové komunikace, atd.
- Vyhledání libovolné aplikace pro mobilní zařízení, její úhrada a instalace s přihlédnutím k bezpečnostním hlediskům.
- Synchronizace sdílených dokumentů, kalendářů, elektronické pošty a aplikací na mobilních zařízeních a počítačích.
Způsob ukončení
Školení je ukončeno mezinárodně uznávaným testem.
Výstupní doklad
Úspěšní účastníci obdrží mezinárodně uznávaný doklad Certifikát ECDL Profile.
Získané dovednosti
- Pochopit principy spolupráce a sdílení informací včetně potřebných technických a programových prostředků.
- Umět si nastavit uživatelské účty pro přístup ke sdíleným informacím na internetu.
- Umět využívat webová úložiště a webové aplikace pro svoji práci a pro spolupráci s ostatními kolegy.
- Umět využívat ve své práci pro komunikaci uvnitř firmy i pro komunikaci s klienty (zákazníky) sociální sítě, blogy apod.
- Umět naplánovat a svolat webové konference s využitím webových prostředí.
- Umět používat nástroje pro komunikaci a synchronizaci dat.