V posledních dnech jsme byli osloveni několika organizacemi, abychom jim nabídli nějaké vhodné školení pro aktuální dočerpání projektu POVEZ. Po úvodních konzultacích jsme pokročili k obsahu, který se již řadu let opakuje v seznamu našich nejžádanějších realizovaných školení.
Základním požadavkem bylo a je naplnit monitorovací indikátor, tj. 40 hodin výuky (60 min.). Na základě našich zkušeností z posledních let při realizaci firemního vzdělávání jsme vysledovali opakující se (před i po Covidové) témata, která firmy obecně pálí. A dle tohoto jsme v různých drobných úpravách zrealizovali desítky firemních školení v tzv. vzdělávacím balíčku, který jsme nazvali:
Akademie pro střední management
Tento balíček je tvořen nejčastěji poptávanými tématy z tzv. „měkkých dovedností“, která jsou rozdělena do 4 výukových dnů – tzn. 4×8 je celkem 32 výukových hodin (60 min). Tento balíček je popsán níže a pro doplnění do požadované bagatelní podpory 40 hodin doporučujeme 1 den výuky z oblasti IT. Nejčastěji je firmami požadováno téma práce s tabulkovým kalkulátorem MS EXCEL – může být ve verzi MS Office, Microsoft 365 (dříve Office 365) nebo Google Workspace. A to buď na úrovni základní, ale častěji se už jedná o úroveň pokročilejší. Zde vycházíme při jednání se zákazníkem z jeho požadavků. Pokud je schopen je popsat a nebo z mezinárodního standardu ECDL/ICDL (CORE/ADVANCE). Samozřejmě, že je možné nabídnout i jiný IT kurz – Word, PowerPoint, …
Obsah Akademie pro střední management
Jak je uvedeno výše, je obsah rozdělen na 4 výukové dny „soft-skills“ a 1 výukový den IT tématu. Nejčastější četnost realizace je jednou týdně s frekvencí po 2 týdnech, tj. 2x měsíčně.
1. den
- Jaký vliv má více generační spolupráce
- Za co vedoucí pracovník odpovídá
- Co všechno může vedoucí pracovník chtít po svých podřízených
- Manažerské archetypy
- Proč je zbytečné kritizovat
- Porady a jak na ně
- Osobní produktivita
2. den
- Hodnocení a motivace
- Plánování
- Delegování
- Tým a týmové role
- Jak zajistit odbornost v týmu
3. den
- Smysl komunikace a komunikační proces
- Komunikační bariéry
- Rozdílný komunikační styl
- Komunikační typologie
- Emoční inteligence
- Komunikační dovednosti manažera
- Nepříjemné rozhovory
- Řešení konkrétních situací – pracovní výsledky
- Konflikty – jak jim předcházet, jak je řešit a jak je využít
4. den
- Plánování a organizace času
- Zloději času
- Osobnostní výkonová křivka
- Základní principy plánování
- Jak sestavit plán v 5 krocích
- Eisenhowerův princip (matice)
- Paretovo pravidlo 80/20 v praxi
- Technika POMODORO
- Jen 3 velké úkoly na den
- Rezervní čas v denním plánu
- Změna návyků
- Multitasking
- Rušící kolegové a neohlášení návštěvy
- 20 triků, jak zabránit vyrušování
5. den
- Libovolné IT téma – např. MS Excel
- Jak už jsme zmiňovali v předchozím textu nejčastěji se jedná o téma MS Excel či její varianty v Google Workspace, ale jsou samozřejmě možné i další témata – textový editor, prezentace a další.
Máte zájem o školení v rámci POVEZu?
Tak neváhejte a napište nám na e-mail info@poc-sluzba.cz, kde s vámi dořešíme detaily školení jak budete potřebovat v rámci POVEZ.