Poslední dobou hýbe firemním světem otázka, jak ve firmě efektivně spolupracovat napříč generacemi. Tímto tématem se v poslední době intenzivně zabýváme a jsme rádi, že jsme regionálním zástupcem AGE MANAGEMENTu z.s. za podpory AIVD ČR, z. s. pracovní skupiny pro vzdělávání starších dospělých pro Olomoucký , Zlínský a Moravskoslezský kraj (autorizovaný partner). Tento článek je první ze série článků na téma Age Management. Pokud jste v této problematice zběhlí tak můžete pokračovat na následující článek.
Co je to Age management?
- AGE MANAGEMENT je nástroj, který umožňuje podpořit a řídit věkovou rozmanitost na pracovišti.
- Představuje řízení pracovní schopnosti zaměstnanců a úspěchu firmy. Jde o každodenní řízení organizace práce s ohledem na průběhu života a bere v úvahu potřeby pracovníků měnící se s věkem – od absolventů, přes střední generaci až po nejstarší pracovníky ve firmě (3 z celkem 5 generací, která je v pracovním procesu).
- Opatření na podporu zvládání pracovní schopnosti zaměstnanců se stává důležitou součástí práce manažerů na všech úrovních vzhledem k prodlužující se délce pracovního života.
Jakými tématy se Age management zabývá, na jaké otázky dává odpověď
- Umíte řídit personální procesy s ohledem na věk zaměstnanců?
- Znáte specifika různých generací na pracovišti?
- Chcete eliminovat fluktuaci svých zaměstnanců a předčasné odchody do důchodu?
- Umíte pracovat se změnami ve struktuře znalostí, schopností a zkušeností svých zaměstnanců?
- Chcete podpořit duševní pohodu zaměstnanců a tím zvýšit jejich výkonnost bez ohledu na jejich věk?
- Chcete si udržet produktivitu a zisk?
- Umíte rychle reagovat na měnící se trh práce a rozvoj technologií?
Přínosy AGE MANAGEMENTU pro zaměstnavatele
- Posílení konkurenceschopnosti (zaměření na budoucnost)
- Snížení výdajů na zaměstnance (snížení fluktuace, nemocnosti, …)
- Rozvoj kvalitní pracovní síly (nalákání a udržení zkušených zaměstnanců)
- Posílení image společnosti jako společensky zodpovědného zaměstnavatele
- Zlepšení vztahů se zaměstnanci (rozvoj firemní kultury, stabilita lidí)
- Nárůst obratu a zisku (zvýšení spokojenosti zaměstnanců, nárůst loajality, …)
- Jak Vám můžeme v této oblasti pomoci?
Výsledkem je šance pro společnost ve využití potenciálu pracovníků všech věkových skupin. Zároveň znamená AGE MANAGEMENT zlepšení pracovních podmínek i kvality života (nejen) starších pracovníků.
Poradenství a konzultace při zavádění AGE MANAGEMENTU do firemní praxe
- AGE MANAGEMENT audit – Jak je na tom vaše firma?
- Nastavení systému zavádění AGE MANAGEMENTU – vize, koncept, komunikační strategie
- AGE MANAGEMENT jako součást aktivit CSR (Corporate Social Responsibility) v oblasti sociální odpovědnosti zaměstnavatele
Koncept pracovní schopnosti
- Možnosti podpory jednotlivých faktorů pracovní schopnosti
- zdraví a funkční kapacita
- kompetence, hodnoty, postoje a motivace
- prostor pracoviště
- Běh života na pracovišti a manažerská opatření
- Generace na pracovišti, jejich silné a slabé stránky
- Způsob komunikace
Nabízíme vzdělávací aktivity s různým zaměřením
- Age management ve firemní praxi
- Workshop určený manažerům organizací a firem v rozsahu 4 hodiny
- Personální nástroje Age managementu
- Workshop pro personalisty a pracovníky HR oddělení v rozsahu 6 hodin
- Plán přípravy na odchod do penze
- Workshop pro zaměstnance starší 50 let v rozsahu 6 hodin
Můžete získat osvědčení pro zaměstnavatele „Age management friendly“ díky komplexní podpoře Age managementu a realizace.
Pokračování informací ohledně Age Managmenetu, resp. jeho zafinancování je článek Výzva 79 – „Age management – chytrá změna v řízení, příležitost k růstu“ do firem byla vyhlášena.